No Man’s Sky Güncelleme 5.0’ın ( Worlds Update Part I olarak bilinir) yayınlanmasıyla Hello Games, PC’ye NVIDIA DLSS 3 desteği de ekledi. Stüdyonun karşılaştırma görselinin, GeForce RTX 40’ın DLSS Kare Üretimi’ni etkinleştirdikten sonra elde edebileceği kare hızı artışını temsil etmediğini unutmayın; çünkü üç yıl önce No Man’s Sky’a özellik eklendiğinde orijinal DLSS 2 (Süper Çözünürlük) için kullanılan aynı karşılaştırmayı seçtiler.
NVIDIA DLSS 3’ün kare hızlarını daha da artırma potansiyeli kesinlikle var. Ancak, Frame Generation şu anda etkinleştirildiğinde işleri daha da kötüleştiriyor. Oyun, onsuz olduğundan çok daha az akıcı hissettiriyor ve ayrıca bazı garip titremeler de getiriyor. Belki de NVIDIA’nın henüz eklemeyi duyurmamasının nedeni budur. Neyse, Hello Games ile görüştüm ve geliştiricilerin sorunun farkında olduğunu ve bir düzeltme yayınlayacaklarını söylediler. Steam’de halihazırda deneysel bir dal mevcut ancak şu anki düzeltme listesi henüz DLSS 3’ü içermiyor:
- Starfield’dan oyuna geçişte meydana gelebilen, yalnızca PC’de oluşan bir çökme düzeltildi.
- Mac’te grafik bozulmasına neden olan bir sorun düzeltildi.
- Yük gemilerindeki NPC’lerle etkileşime bağlı oluşan çökme düzeltildi.
- Yavru anneden hasar alındığında meydana gelebilecek bir çökme düzeltildi.
- Gezegensel nesnelerle ilgili nadir görülen bir çökme düzeltildi.
- PlayStation 5’te PSVR1 oynarken oluşan bir çökme düzeltildi.
Genel olarak, bu yeni No Man’s Sky güncellemesi motora birçok teknik iyileştirme getirdi ve hem sadakati hem de performansı iyileştirdi. İşte değişiklik günlüğünden ilgili alıntı:
- Gölge oluşturma sistemi, ekran alanı gölgeleme tekniklerinden faydalanacak şekilde yeniden çalışıldı ve bunun sonucunda daha zengin aydınlatılmış gezegenler ve daha doğru, daha ayrıntılı gölgeler elde edildi.
- Ağaçlar, kayalar ve çimenler gibi gezegensel nesnelerin işlenmesi yeniden yazıldı ve daha modern bir GPU tabanlı sisteme taşındı; bu da daha iyi bir performansla daha fazla nesnenin işlenmesine olanak sağlıyor.
- Uzak gezegensel nesneler artık çok daha detaylı ve gerçekçi görünüyor.
- Arazi oluşturma, tepe noktası sayısını azaltan, arazi oluşturma hızını artıran, kare hızını iyileştiren ve önemli miktarda bellek tasarrufu sağlayan çift yürüyen küp voksel örgüsünü içerecek şekilde yeniden yazıldı.
- Bileşen sistemi, artırılmış hız ve iyileştirilmiş bellek kullanımı için yeniden tasarlandı.
- Bant genişliği kullanımının azaltılması için ağ sistemleri iyileştirildi.
- Oyunun tamamında, özellikle meta veri kullanımı, doku akışı, LOD üretimi ve prosedürel ağ üretimi alanlarında önemli bellek ve performans iyileştirmeleri yapıldı.
Bunlar gökyüzü, bulut, su ve çevresel efektlere yapılan birçok render iyileştirmesinin üstüne ekleniyor. No Man’s Sky’a geri mi döndünüz yoksa NVIDIA DLSS 3’ü gerçekten kullanabilmeyi mi bekliyorsunuz?