Blizzard’ın Overwatch 2’de yaptığı en büyük değişikliklerden biri 6v6 maçlardan 5v5’e geçiştir . Ancak, orijinal oyunun hayranlarının önemli bir kısmı 6v6’nın bir şekilde yeniden tanıtılması konusunda sesini yükseltmeye devam etti ve geliştiriciler bu geri bildirimi ciddiye alıyor.
Bugün, Oyun Yönetmeni Aaron Keller, öncelikle üstesinden gelmesi gereken engelleri açıkladı. İlk ve en büyük neden, bunun oyunun bir maçta 12 oyuncuyla optimize edilmiş teknik performansa sahip olmasını sağlayacak şekilde yapılması gereğidir: Overwatch 2’ye yapılan bir dizi yükseltme ve ekleme, oyunun performansını etkiler. 6v6 ortamında, bu yükseltmeler eski sistemleri kullanan oyuncuları önemli ölçüde etkileyebilir.
Zaman sınırlı bir Overwatch 2 testi daha erken gelebilirken, ekip hala oyunun tamamında performansı kalıcı olarak iyileştirmenin ne kadar süreceğini araştırıyor. Blizzard, bu çabanın muhtemelen en azından birkaç sezon süreceğini söyledi.
Başka bir konu da, ilk etapta 6v6’dan 5v5’e geçmenin temel nedeni olan sıra süreleriyle ne yapılacağıdır. Bazı fikirleri var, ancak işe yarayacaklarının garantisi yok. Dahası, Blizzard’ın, oyunu bugün olduğu gibi sevenlerin, 6v6’yı yeniden tanıtma girişimlerinden dolayı hayal kırıklığına uğramamasını istediği anlaşılabilir.
Mevcut hedef birkaç hafta boyunca bir test yürütmek ve topluluğun ilgisini ölçmek. Daha sonra geliştiriciler, Overwatch 2’deki 5v5, arcade vb. gibi diğer deneyimler üzerindeki etkisini ölçecekler. Bu oyun testinden alınan dersleri, mevcut oyun ekosistemi içinde ve serinin geleceği için mod hakkında neler öğrenilebileceğini görmek için kullanacaklar. Her testten alınan dersler ve oyunculara istediklerini en iyi şekilde nasıl verebilecekleri üzerinde dikkatlice düşünecekler. Bunun 5v5 dünyası mı, 6v6 dünyası mı yoksa her ikisi mi olacağı gelecekte anlaşılacak.
Overwatch 2’nin diğer haberlerinde ise, bu hafta başında ilk Efsanevi silah görünümü yayınlandı ve Reinhardt hayranlarına satın alabilecekleri harika bir kozmetik ürün sunuldu.