Uzun zamandır beklenen Gotik yeniden yapımı, bugün THQ Nordic Showcase’de gösterilen son şeydi. Yeni kurulan İspanyol stüdyosu Alkimia Productions tarafından geliştirilen yapım, birkaç yıldır üzerinde çalışılıyordu.
Yeni oynanış görüntüleri şimdiye kadarki en derinlemesine görünümü sunuyor ve daha önce gördüğümüz görseller ve animasyonlarda umut vadeden iyileştirmeler gösteriyor. Geliştiriciler bu yeniden yapımı yaratırken dört temel Gotik sütuna odaklandıklarını iddia ettiler: yaşayan bir dünyayı simüle etme, keşif, hikaye ve savaş.
Dünya simülasyonu, ceza kolonisindeki mahkumların ve bölgede yaşayan yaratıkların günlük rutinleri sayesinde bir oyunda ‘neredeyse hiç görülmemiş’ bir ölçekte olacak. Ayrıca, belirli bir bölgeye nereye ve ne zaman gideceğinize karar vermekte tamamen özgürsünüz, ancak bu tamamen sizin sorumluluğunuzda. Keşifleriniz boyunca, sizi farklı şekillerde tamamlanabilen ayrıntılı görevlere gönderecek ve dünyanın da aynı şekilde karşılık vermesini sağlayacak karmaşık karakterlerle tanışacaksınız.
Dövüşün zorlayıcı, yavaş ve taktiksel olduğu ve tatmin edici bir karakter ilerlemesiyle birleştirildiği söyleniyor. Oyuncular çeşitli yakın dövüş veya menzilli silahlar arasında seçim yapabilecek ve ayrıca büyü öğrenebilecekler. Bu silahları eğitmek, etkinliklerini en üst düzeye çıkarmak için çok önemli olacak.
Bu oldukça genel vaatlerin ötesinde, Alkimia ayrıca Gothic yeniden yapımının yeni görevler içereceğini ve mevcut olanlardan bazılarını genişleteceğini açıkladı. Zanaatkarlık daha karmaşık olacak ve karakter ilerlemesi daha ödüllendirici olacak. Dahası, kullanıcı arayüzü (UI) oyun deneyimini en üst düzeye çıkarmak için bilerek minimumda tutuldu.