Birkaç saat içinde, eski Mass Effect geliştiricilerinden iki umut vadeden proje aniden durduruldu. İkisi de hayranların BioWare’in beğenilen RPG destanını anımsatabileceğini umduğu bilimkurgu oyunlarıydı.
İlki, iki gün önce bildirildiği üzere , Casey Hudson’ın Humanoid Origin stüdyosuydu ve aniden ortaya çıkan fon eksikliği nedeniyle kapatılmak zorunda kaldı. Birkaç saat önce Mac Walters, LinkedIn üzerinden Worlds Untold stüdyosu için benzer bir haberi (o kadar da kötü olmasa da) duyurdu.
Hatırlayacağınız üzere, Mass Effect 3’te yazar ve Andromeda ve Legendary Edition derlemesinde oyun yönetmeni olan Mac Walters, geçen yıl NetEase’den aldığı fonla Worlds Untold’u kurdu . Sorun şu: NetEase ile yollarını ayırdılar ve şimdi başka bir ortak arıyorlar. Bu arada, proje üzerindeki çalışmalar durdurulmak zorunda kaldı.
Bunun için doğru kelimeleri bulmak zor, ancak vizyonumuzu hayata geçirmemize yardımcı olacak yeni bir ortak ararken Worlds Untold’daki operasyonları durdurmaya yönelik çok zor bir karar aldığımızı paylaşmak istedim. Bu, hafife aldığımız bir karar değildi; bu son derece kişisel bir yolculuktu ve hepimiz bu ekibin birlikte inşa ettiği her şeyle gurur duyuyoruz. Bu arada , inanılmaz ekip üyelerimiz yeni fırsatları keşfedecek.
Bu, dahil olan herkes için yürek parçalayıcı bir an, ancak ortaklarımızın, arkadaşlarımızın ve ailemizin desteği ve Worlds Untold’da birlikte geçirdiğimiz zaman için çok minnettarım. Şimdilik ara versek de, bu bir veda değil; daha fazlası var ve doğru zaman geldiğinde bir sonraki bölümü sizinle paylaşmayı dört gözle bekliyoruz.
Geçtiğimiz yıl haber duyurumuzun bir parçası olarak eski Mass Effect yazarı ve yönetmeni Mac Walters ile bir röportaj yapmıştık ve projenin bir RPG’den ziyade daha çok aksiyon/macera türünde, hikaye odaklı ve doğrusal bir oyun olacağını öğrenmiştik.
RPG’ler yaptım ve onları seviyorum, ancak hikaye ile başlayan bir şey yapmak istedim. Bu bir aksiyon RPG’si ancak çok fazla hikaye var ve bunu RPG’nin kendi maceranı seç tarzıyla her zaman harmanlayabilsek de, belki biraz daha doğrusal bir şey anlatma fikrini gerçekten seviyorum. Seçim ve sonuç ve bunun gibi şeylere farklı bir ışıkta bakıyor.
Ayrıca son zamanlarda keyif aldığım oyunlara da bakıyordum, ister The Last of Us, ister Uncharted, ister Tomb Raider olsun, kendimi kaptırdığım oyunlar. Gerçekten harika bir macera hikayesi anlatmama izin veren bir oyun inşa etmeye odaklanmak istiyordum.
Walters’a ve Worlds Untold ekibindeki tüm katılımcılara en iyi dileklerimizi iletiyoruz.