Arkane Austin’in aşırı derecede hafife alınmış oyununun tüm hayranlarının göz atması gereken Prey Remastered Luma adında yeni bir mod var. Bu mod, mükemmel Control HDR/DLSS ve Starfield Luma HDR modları (ikincisi daha büyük bir ekibin yardımıyla) üzerinde çalışan Remedy geliştiricisi Filippo Tarpini tarafından yapıldı.
Adlandırmaya rağmen, Prey Luma aslında eski modla daha çok ortak noktaya sahip. Yani temel olarak, sadece HDR değil; NVIDIA DLSS ve GTAO (Ground Truth Ambient Occlusion) desteği gibi çok daha fazlasını sunuyor ve Ekran Alanı Yansımaları, Anizotropik Filtreleme, dinamik gölgeler ve daha fazlası gibi birçok grafik özelliğini iyileştiriyor. Prey Luma’nın tüm değişiklik günlüğü aşağıda bulunabilir; mod Nexus üzerinden indirilebilir.
- HDR çıkışı eklendi (scRGB 16bit) (geliştirilmiş ton eşlemesi ve tüm son işlem efektlerinin yeniden işlenmesi)
- SDR ve HDR’de tampon kalitesi artırıldı, bantlama azaltıldı
- Özellikle yakın çekimlerde dinamik gölgenin kalitesi iyileştirildi
- Daha modern bir Ortam Tıkanıklığı çözümü (GTAO) eklendi; orijinal AO’nun kalitesi de iyileştirildi
- Geliştirilmiş Ekran Alanı Yansımaları
- DLSS Süper Çözünürlük eklendi (Nvidia GPU’larında) (OptiScaler, FSR 3’ü enjekte etmek için kullanılabilir) (bu, yerel TAA’dan önemli ölçüde daha iyi görünüyor ve fark edilir bir gölgelenme yok)
- TAA’dan sonra RCAS keskinleştirme eklendi (orijinal temel keskinleştirme uygulamasının yerini alıyor)
- Tüm yerel Anti Aliasing uygulamaları iyileştirildi (örneğin, SMAA ve TAA)
- Geliştirilmiş Anizotropik Filtreleme (bundan faydalanacak tüm dokularda 16x olarak ayarlanmadı)
- Güneş şaftı efektlerinin ve lens “optik” efektlerinin (örneğin, lens parlaması) kalitesi ve görünümü iyileştirildi
- Hareket Bulanıklığı kalitesi iyileştirildi ve hareket vektörleriyle ilgili birden fazla sorun düzeltildi
- Bloom kalitesi iyileştirildi ve oluşturulmasıyla ilgili birden fazla sorun düzeltildi (örneğin, ekranın kenarında geride kalıyordu)
- Geliştirilmiş Ultra Geniş Görüntü Oranı desteği (Bloom, AO, SSR, Güneş Şaftları, Lens Optikleri, vb. bununla düzgün bir şekilde ölçeklenmiyordu, bu da güneşin UW’de çok büyük olmasına veya bloom ve renk sapmasının uzamasına neden oluyordu). Prey artık yatay görüş alanı yerine dikey görüş alanını da açığa çıkarıyor, bu alan 120 ile sınırlıydı ve Ultra Geniş’e uygun değildi.
- Geliştirilmiş Yüksek Çözünürlük desteği (nesne vurgulama kaplaması veya yıldızlar/güneş figürleri gibi birçok efekt 4K’ya düzgün şekilde ölçeklenmiyordu)
- Geliştirilmiş Dinamik Çözünürlük Ölçekleme desteği (Film Greni, Bloom, TAA, AO, SSR, Güneş Şaftları, Lens Optikleri ve diğer birçok efekt bununla düzgün bir şekilde ölçeklenmiyordu)
- Yüksek Kare Hızı desteği, kare hızının 144’ün ötesine çıkarılmasıyla iyileştirildi (sınırı artık menüden değiştirebilirsiniz)
- Geliştirilmiş Swapchain çevirme modeli (VRR için daha duyarlı)
- Önceden işlenmiş videolara isteğe bağlı HDR son işlem filtresi eklendi
- Vignette veya Kamera Hareket Bulanıklığını kapatmak için ayarlar eklendi
Ne yazık ki, Arkane Austin’in gitmesiyle, bu tarzda yeni bir Prey oyununun olasılığı çok düşük görünüyor. Ancak, bu mod sayesinde, PC oyuncuları bu oyunu geliştirilmiş görsellerle oynamaya devam edebilecekler.