Assassin’s Creed Shadows, keşfedilebilir topraklar bakımından serinin en büyük oyunu olmayacak; ancak yine de savaşlarda ve oyunun dünyasını her zamankinden daha canlı hale getirecek diğer yeni mekaniklerde büyük iyileştirmelerle serinin formülünü ileriye taşıyacak.
Serinin alt dizininde düzenlenen bir AMA oturumunda, geliştiriciler Brooke Davies, Charles Benoit, Jonathan Dumont ve Thierry Dansereau, Ubisoft’un açık dünya serisinin bir sonraki girişi hakkında bazı yeni ayrıntıları açıkladı. Oyunun boyutundan bahseden Jonathan Dumont, keşfedilebilir arazi açısından oyunun ölçeğini Assassin’s Creed Origins ile karşılaştırdı. Bu bazılarına hayal kırıklığı yaratabilirken, serideki daha yeni girişlerden bazılarından biraz daha küçük bir haritaya sahip olmak, yalnızca daha küçük harita iyi tasarlanmışsa ve ilgi çekici aktivitelerle doluysa faydalı olabilir.
Assassin’s Creed Shadows’un sunacağı bazı mekaniklere bakılırsa, bu küçük dünyanın her zamankinden daha canlı hissettireceği kesin. Zamanın geçişine veya hikayenin ilerlemesine göre çalışacak olan sezon sisteminin yanı sıra, oyun Charles Benoit’in Aranıyor sistemi olarak tanımladığı bir sisteme de sahip olacak . Oyuncu Kaleler’de keşfedilirse, durum tüm eyalet için hızla tırmanacak ve Guardian adlı belirli bir düşman arketipi yollarda ve Kaleler’de belirecek. Bu yüksek alarm durumu tüm sezon boyunca devam edecek ve oyuncuların ya bu yüksek sıcaklık koşullarında oynamaya devam etmesini, sezonun geçmesini beklemesini ya da sadece diğer bölgeleri keşfetmesini sağlayacak.
Assassin’s Creed Shadows, Wanted sistemine ek olarak her eyalet için bir prosedürel fraksiyon sistemi içerecek. Bu sistem fraksiyonlar arasındaki güç dengesini dinamik olarak değiştirecek, oyuncuların hangi zorlukları tamamlayabileceğini ve hangi ödülleri alabileceğini belirleyecek. Bu karşıt fraksiyonlar ayrıca oyuncudan bağımsız olarak savaşacak ve bu da daha canlı bir oyun dünyası ile sonuçlanacak.
Assassin’s Creed Shadows ayrıca, oyuncuların hikayeyle ilgili olarak istemedikleri takdirde seçim özgürlüğünü ellerinden alacak bir mekaniğe sahip olacak. Jonathan Dumont, oyunun Canon Modu adı verilen bir seçeneğe sahip olacağını açıkladı . Bu mod, oyuncunun macerayı önceden belirlenmiş seçimlerle deneyimlemesine olanak tanıyacak. Bu mod, hayran kitlesinin dallanan diyaloglar konusunda fikir ayrılığına düşmesi nedeniyle uygulandı ve serinin eski hayranlarını mutlu edecek gibi görünüyor.
Assassin’s Creed Shadows, 14 Şubat 2025’te PC, PlayStation 5, Xbox Series X ve Xbox Series S’te piyasaya sürülecek.