Frostpunk 2 geliştiricisi ve yayıncısı 11-bit Studios’un X’te yayınladığı habere göre, Frostpunk 2 sadece üç günde 350.000 satış rakamını geçti . Oyunun geliştirme ve pazarlama maliyetlerini çoktan karşıladığı ve piyasaya sürülmesinden bu yana geçen üç günde kârlı hale geldiği söylendi.
Oyun şu ana kadar Steam’de 5.000’den fazla incelemeye sahip ve Steam’de Çoğunlukla Olumlu bir üne sahip. Frostpunk 2 ayrıca Game Pass’te de mevcut ve ilk günden itibaren bir oyun olarak mevcuttu. Elbette, bu Frostpunk 2’nin sadece başlangıcı, çünkü 11-bit Studios oyuncuların desteğinin kendilerine dokunduğunu söylüyor, ancak “iş burada bitmiyor” çünkü yaklaşan yamalar ile yeni düzeltmeler ve güncellemeler ekleyerek Frostpunk 2 deneyimini iyileştirmeye devam ediyorlar. Frostpunk 2’yi mükemmel bir oyun yapmak için geliştirme hala devam ediyor ve oyun, ilk Frostpunk oyununda olduğu gibi gelecekte önemli DLC genişletmeleri alabilir.
Frostpunk 2 sıradan bir şehir kurma oyunu değil, tıpkı ilk oyun gibi bu da bir hikayeyle geliyor. 2018’de yapılmış oldukça başarılı bir bağımsız oyun olan Frostpunk’ın devamı niteliğinde ve ilk oyundan 30 yıl sonra geçiyor. Kalıcı bir kışın hüküm sürdüğü kıyamet sonrası bir topraklarda bir şehir kurmak için çalışmalısınız. Bir şehir kuracak olsanız da, yeni kasabanızın lideri olduğunuz için zor ahlaki ve politik kararlar da vermeniz gerekecek. Frostpunk 2, ilk oyunla aynı şeylerin çoğunu sunsa da, fraksiyonlar, bölgeler ve daha küçük şehirler yaratma yeteneği de sunuyor. Bu yeni özellikler, şehrinizin ne kadar başarılı olduğuna ve ne kadar malzemeye sahip olduğunuza bağlı olarak size yardımcı olabilir veya engel olabilir.
Frostpunk 2, PC, PlayStation 5 ve Xbox Series X|S’te mevcuttur. Ayrıca oyuncuların baştan itibaren oyunlarına denemeler yapabilmeleri ve ekstra özellikler ekleyebilmeleri için bir modlama aracı da içerir . İlk oyunla karşılaştırıldığında, devam oyunu Unreal Engine’de inşa edildi, yani oyuna mod ekleme süreci tamamen farklıydı ve böyle bir sistemi uygulamayı çok daha kolay hale getirdi. Modlama aracına FrostKit adı verildi ve oyuncuların kendi özel haritalarını ve özel modellerini oluşturmalarına ve ihtiyaç duyduklarında özel senaryolar oluşturmalarına olanak tanıyacak. Modlama aracına sahip olmak, oyuncuların tematik şehirler oluşturmalarına olanak tanıyacak. Bu, oyuncuların kullandıkları varlıklara bağlı olarak isterlerse bir Lovecraftian veya Kozmik şehir oluşturabilecekleri anlamına geliyor.