Dead Space 4 oyunu, hayranların on yıldan uzun bir süre önce üçüncü ana bölüm piyasaya sürüldüğünden beri özlemini çektiği bir şeydi. Elbette, Visceral Games’in Ekim 2017’de Ragtag kod adlı Star Wars projesini yaparken kapanması bu planlara büyük bir darbe vurdu, ancak Motive Studios tarafından 2023’ün başlarında piyasaya sürülen ilk oyunun yeniden yapımı kesinlikle umutları yeniden canlandırdı – en azından satışlar, sağlam bir eleştirel karşılamaya rağmen , çok düşük çıkana ve yayıncı EA IP’yi tekrar rafa kaldırmaya karar verene kadar.
İlginçtir ki, YouTuber Dan Allen Gaming ile yapılan bir video röportajında , orijinal serinin üç yaratıcısı (Bret Robbins, Glen Schofield ve Christopher Stone) Dead Space 4’ü 2024’te Electronic Arts’a sunduklarını açıkladılar. Söylemeye gerek yok, başarılı olamadılar.
Glen Schofield: Aslında, üçümüz Dead Space 4 için denedik. Yani, bu yıl hakkında konuşuyoruz. Çok derine inmedik; sadece şu anda ilgilenmediğimizi, takdir ettiğimizi söylediler, falan filan. Kiminle konuşacağımızı biliyoruz, bu yüzden daha fazla ileri gitmedik ve onların görüşlerine saygı duyduk. Sayılarını ve ne göndermeleri gerektiğini ve tüm bunları biliyorlar, yani evet.
Christopher Stone: Sektör şu anda tuhaf bir yerde ve insanlar bir şeyleri riske atmaktan gerçekten çekiniyorlar, bu yüzden, bilirsiniz, bir tutam tuzla almalısınız. Kim bilir, belki bir gün. Sanırım hepimiz Dead Space 4’ü yapmayı çok isteriz.
Glen Schofield: Evet. Bazı fikirlerimiz var.
Yeniden yapımın başarısız bir şekilde yayınlanmasının ardından Electronic Arts’a çok erken teklif vermiş olmaları muhtemel. Üçlü yine de denedi çünkü hepsi o sırada ücretsizdi ve planladıkları gibi gitmeyen kendi oyunlarının ardından geldiler. Bret Robbins, Ascendant Studios’un kurucusu ve Immortals of Aveum’un Oyun Yönetmeniydi ve bu oyun da büyük bir fiyaskoyla sonuçlandı ve stüdyoda büyük işten çıkarmalara yol açtı. Glen Schofield ve Christopher Stone, bütçesine kıyasla oldukça başarısız olan The Callisto Protocol’ün Striking Distance Studios’taki Oyun Yönetmeni ve Baş Yaratıcı Sorumlusuydu .
Şimdi, üçünün de yeni işleri var. Bret Robbins, bu Eylül ayında, Rockstar’ın Dan Houser’ı tarafından 2021’de kurulan yeni stüdyo Absurd Ventures’a duyurulmamış bir projede Oyun Yönetmeni olarak katıldı. Christopher Stone, Ağustos ayında taktiksel FPS oyunu Ready or Not’ın geliştiricisi olan VOID Interactive’in Stüdyo Genel Müdürü oldu . Peki ya Schofield? İşte video röportajında söyledikleri:
Daha küçük bir proje üzerinde çalışıyorum. Şu anda fon bulmaya çalışıyoruz. Oldukça heyecan verici bir proje. Daha küçük ve ben yönetmiyorum; yapımcılığını üstleneceğim. Konusunu duyduğunuzda, fon alırsak anlayacaksınız. Benim için özel bir şey.
Üçlünün Dead Space 4’ü tekrar piyasaya sürmeye hazır hale gelmesinin biraz zaman alacağı anlaşılıyor. Hayranlar uzun bir bekleyişe hazırlanmak isteyebilirler, ancak en azından bir noktada bunu yapmayı planlıyorlar – tabii ki EA isterse.